Inloggen
Inloggen op Cultuurlokaal.nl


Nieuwsbrief
Opgeven voor de Cultuurlokaal.nl nieuwsbrief



Items voor agenda of nieuws zenden naar info@cultuurlokaal.nl

Kinderen en buurtbewoners planten Tiny Forest

publicatiedatum: ma 22 november 2021

Tientallen kinderen van de Franciscusschool planten op 25 november een Tiny Forest in Woerden. Samen met buurtbewoners, ouders, hovenier Ginkel groep, gemeente Woerden en IVN Natuureducatie planten zij allerlei verschillende bomen en struiken. Dit Tiny Forest zal uitgroeien tot een dichtbegroeid, inheems bos ter grootte van een tennisbaan.

 

 

 in Woerden

 

Het wordt een prettige ontmoetingsplek voor buurtbewoners en verbetert het klimaat en de biodiversiteit in de stad.

In het bos is een open plek (een buitenlokaal) waar kinderen straks leren over de Nederlandse natuur.

De Franciscusschool heeft zelf het initiatief genomen voor dit Tiny Forest.

 

Wethouder Ad de Regt is donderdag 25 november vanaf 9.00 uur aanwezig voor de start van de plantdag én om de kinderen te helpen met het planten van de bomen op het grasveld naast de Franciscusschool, ter hoogte van Paardebloemweide 36-37

 

Toelichting

Tiny Forest: minibos ter grootte van een tennisbaan

Het Tiny Forest is niet alleen een prettige plek voor vlinders, vogels, bijen en kleine zoogdieren, maar ook voor mensen. Kinderen doen activiteiten in het buitenlokaal en worden opgeleid tot Tiny Forest Ranger. Buurtbewoners ontmoeten elkaar op een prettige en gezonde plek. Het bos zorgt bovendien voor verkoeling op warme dagen, meer biodiversiteit en waterberging bij zware regenval. Lees meer over Tiny Forest op ivn.nl/tinyforest.

 

Iedere buurt zijn eigen bos

Door verstedelijking, digitalisering en ons drukke bestaan is de kloof tussen mens en natuur groter dan ooit. IVN werkt aan een wereld waarin contact tussen mens en natuur vanzelfsprekend is. Een Tiny Forest is bij uitstek geschikt om mens en natuur te verbinden. IVN wil dat elke buurt zijn eigen minibos krijgt, zo komt de natuur in steden steeds dichterbij.